مسیرساز
شركت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام كرد؛

ماجرای تغییر تابلوهای اسم ایستگاه های مترو در تهران

ماجرای تغییر تابلوهای اسم ایستگاه های مترو در تهران

مسیرساز: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ماجرای تغییر تابلوهای اسم ایستگاه های مترو در تهران را تشریح نمود.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام نمود: تابلوها و بیلبوردهای شهری با مضامین اشعار فارسی و معرفی شاعران و نویسندگان که در چند سال اخیر شاهدش بودیم و در هر کجای شهر قابل رؤیت بود، به خوبی نشان میدهد که مدیریت شهری در شهرداری تهران اهمیت زیادی برای شعر و ادبیات فارسی قائل بوده و به شیوه های مختلف برای فرهنگ سازی دراین زمینه برنامه ریزی می کند. اینروزها علاوه بر بیلبوردهای تبلیغاتی در گوشه و کنار تهران، شاهد یک تغییر در تابلوهای ایستگاه های مترو هستیم. تابلوهای اسم هر ایستگاه با شعری از شاعران فارسی متفاوت شده اند و حتما آن هایی که مسیر هر روزه شان را با مترو طی می کنند، آنها را دیده اند. ایستگاه سعدی، رودکی، فردوسی، شادمان و ابن سینا بتازگی تغییر کرده و بجای تنها یک اسم، شعری روی تابلو نوشته شده که اسم ایستگاه هم در آن شعر آمده است. بطورمثال در ایستگاه فردوسی، تابلوی اسم ایستگاه با این شعر همراه شده است: خوشا آنان که «فردوسی» مرامند / به دل عشق وطن دارند و مردم. جالب است بدانید ایده اولیه اجرای این طرح های خلاقانه از شوخی کاربران فضای مجازی گرفته شده است. برخی از کاربران فضای مجازی تابلوهای تعدادی از ایستگاه ها را بصورت گرافیکی تغییر داده و برایشان شعری نوشتند که در فضای مجازی پخش گردید. معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران با استقبال از این طرح های مجازی، آنها را به واقعیت تبدیل کرد و بعد از مشورت با شاعران و دست مایه قرار دادن اسم ایستگاه های مترو برای انتخاب و یا سرودن شعر، تابلوی اسم برخی از ایستگاه های مترو را متفاوت از گذشته طراحی کرد که با استقبال مسافران نیز مواجه گردید. سامانه های تبلیغاتی شهری، به عنوان یک رسانه عمومی که با میلیونها نفر از مردم شهر برخورد مستقیم و روزانه دارد، یکی از مؤثرترین رسانه هایی است که در شهرهای بزرگ وجود دارد. غالباً به این رسانه ها به چشم منبعی برای درآمدزایی و توزیع آگهی تجاری نگاه می شود؛ ولی می توان با تغییر نگاه و برنامه ریزی درست، آنرا به عنوان بستری برای انتقال پیام های فرهنگی و مؤثر به جامعه تعریف کرد. شهرداری تهران و خصوصاً شرکت بهره برداری مترو تهران، این رویکرد را با طراحی های متنوع، همچون تغییر در تابلوهای اسم ایستگاه های مترو برگزیده اند. این جنس ایده ها، اتفاق های مهمی هستند که می توان آنها را تعمیم داد و در دیگر شهرهای ایران اجرائی کرد


منبع:

1403/04/01
12:49:03
5.0 / 5
304
تگهای خبر: شركت , شهردار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی