در گفت وگو با مسیرساز مطرح شد:
كاهش مراجعات حضوری مردم با استقرار دولت الكترونیك
یك فعال حوزه كار تحقق دولت الكترونیك را سبب كاهش مراجعات حضوری مردم، افزایش كیفیت خدمات رسانی، حذف مقررات غیر ضرور و نوین شدن كسب و كارها دانست.
هادی ابوی در گفت و گو با ایسنا، درباره برنامه دولت برای تسهیل فرآیندهای ورود به بازار کسب و کار و کاهش زمان صدور مجوزها اظهار نمود: هم اکنون ایجاد یک شغل و کسب و کار در کشور هم برای دولت و هم برای مردم گران تمام می شود و کسی که می خواهد با طرح و اندیشه ای که دارد یک کسب و کار ایجاد کند موفق نمی شود؛ دلیلش وجود قوانین دست و پاگیر و کهنه ای است که با شرایط امروز به کار نمی آید.
وی افزود: بعنوان مثال در بعضی از کسب و کارها هنوز بر متراژ واحد و دفتر تاکید می شود در صورتیکه این مساله دیگر منسوخ شده است، چون ایجاد شغل یا به بار نشستن یک ایده ممکنست به شکلی باشد که به مکان و فضا نیاز نداشته باشد.
ابوی در ادامه استقرار دولت الکترونیک را سبب افزایش سرعت دسترسی به خدمات و کاهش زمان صدور مجوزها دانست و اظهار داشت: در ماههای گذشته کرونا شرایطی را برای دولت و مردم به وجود آورد که بالاجبار در خیلی از موارد بر بستر دولت الکترونیک پیش رفتیم و یک نمونه آن بحث تمدید دفترچه های تامین اجتماعی بود که به سبب شرایط کرونا اعلام گردید بوسیله سیستم الکترونیک و به شکل غیرحضوری پیگری شود.
این فعال حوزه کار با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت دولت الکترونیک، تحقق آنرا در کاهش مراجعات حضوری مردم، پیگیری بهتر امور و حذف قوانین زائد و غیر ضرور موثر خواند و اضافه کرد: هم اکنون وجود برخی مقررات زائد سبب شده تا مشکلاتی در بحث ثبت شرکتها به وجود آید به نحوی که اگر کسی به دنبال ثبت یک شرکت تعاونی باشد باید درگیر بروکراسی های اداری و قوانین و مقررات دست و پاگیر شود در صورتیکه هیات مقررات زدایی باید این پروسه را تسهیل کند.
وی با اعلان اینکه مردم به الکترونیکی شدن امور و انجام امور به شکل غیر حضوری اقبال نشان می دهند، اشاره کرد: از هر اتفاقی که در حوزه دولت الکترونیکی رقم بخورد و خروجی خوبی داشته باشد استقبال می نماییم، چونکه این کار به نوین شدن کسب و کارها، دسترسی سهل به خدمات، کاهش پروسه صدور مجوزهای کسب و کار و جلوگیری از طولانی شدن آن، کاهش مشکلات بنگاههای کارگری و کارفرمایی، رفع موانع کسب و کار و ایجاد شغل در کشور کمک می نماید.
وی در آخر اظهار داشت: کسانی که از الکترونیکی شدن امور انتقاد می کنند چون آشنایی و آگاهی کاملی ندارند که در این بستر کار کنند نسبت به اجرای آن ایراد می گیرند. اگر دولت همه دستگاهها را موظف کند که کارمندان خودرا برای تحقق این هدف بزرگ آموزش بدهند و یک پنجره واحد برای آن تعریف کند، کسب و کارها از شرایط بهتری در کشور برخوردار خواهند شد و مردم توان ایجاد شغل را خواهند داشت به شرط آنکه دستگاهها آموزشهای لازم را در این خصوص ببینند و به کار اهمیت بدهند.
به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، دولت درصدد است در امتداد تحقق شعار جهش تولید، برنامه تسهیل فرآیندهای ورود به بازار کسب و کارها و کاهش زمان دسترسی به مجوزها را بوسیله استقرار دولت الکترونیک دنبال کند. در ماههای گذشته شیوع ویروس کرونا سبب شد تا برخی فعالیتها و خدمت رسانی ها بر بستر دولت الکترونیک صورت گیرد که بهره مندی ۲۱ میلیون خانوار ایرانی از وام یک میلیون تومانی یارانه بدون مراجعه حضوری و انجام تشریفات اداری و تمدید دفترچه های بیمه همچون اقدامات صورت گرفته در جهت برنامه دولت بوده است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب