تهران دوست داشتنی؛
افتتاح بازارهای جدید میوه و تره بار در پایتخت از توسعه خدمت رسانی تا اشتغال 6500 کارگر
به گزارش مسیرساز، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از افتتاح بازارهای جدید میوه و تره بار در پایتخت اطلاع داد و اظهار داشت: محصولات عرضه شده ۴۵ تا ۵۰ درصد ارزان تر از سایر مراکز است.
مهدی بختیاری زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با راه اندازی بازارهای جدید میوه و تره بار در پایتخت عنوان کرد: ۱۰ بازار میوه و تره بار جدید همزمان با دهه مبارک فجر و در جهت رویداد امید و افتخار شنبه، ۲۰ بهمن ماه در تهران افتتاح می گردد. وی ضمن اشاره به این که همه مراکز جدید الاحداث هستند و توسط شهرداری تهران، زمین تهیه و ساخت آن صورت گرفته است، اظهار داشت: این آمار به غیر از آمار نوسازی مراکز میوه و تره بار است که از آغاز سال مورد توجه ویژه قرار داشت. ۱۵۰ بازار، نوسازی، تعمیر و بهسازی شد بختیاری زاده اعلام نمود: در سه سال گذشته مجموعاً ۱۵۰ بازار، نوسازی، تعمیر و بهسازی شده است تا کیفیت خدمات به مردم را در این مجموعه ها گسترش دهیم و در کنار توسعه کمی بازارهای محلی میوه و تره بار بازسازی، بهسازی و نوسازی بازارهای قدیمی هم در دستور کار سازمان مدیریت میادین قرار دارد. مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ضمن اشاره به این که این مراکز در قسمت های مختلف پایتخت قرار دارد، اظهار داشت: در تهران ۲۹۱ مرکز میوه و تره داشتیم که با این ۱۰ مرکز جدید به ۳۰۱ مورد رسیده است البته هنوز ۱۰۰ محله از تهران فاقد بازار و مرکز میوه و تربار است که جانمایی آنها درنظر گرفته شده و ان شا الله با همکاری شهرداران مناطق افتتاحیه های جدید دیگری هم خواهیم داشت و در تلاش هستیم تا دسترسی شهروندان به بازارهای محلی امکانپذیر باشد. وی با اشاره به اینکه با آغاز به کار ۱۰ بازار میوه و تره بار جدید حدود ۱۲ هزار متر مربع به سطح خدمات دهی سازمان مدیریت میادین افزوده می شود، بیان داشت: با آغاز به کار ۱۰ بازار در هفته آینده، ۲۰ بازار سال جاری افتتاح و به بهره برداری رسیده است. افتتاح ۵۰ بازار میوه و تره بار در ۳ سال مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران افزود: این در شرایطی است که در سه سال گذشته حدود ۵۰ بازار میوه و تره بار در سطح شهر افتتاح و به بهره برداری رسیده است. وی با اشاره به اینکه از سال ۵۸ همزمان با ایجاد سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار تا ۱۴۰۰ حدود ۲۶۱ بازار و میدان میوه و تره بار در مناطق ۲۲ گانه و محله های پایتخت ساخته شده است، خاطرنشان کرد: به صورت میانگین سالانه ۶ و ماهانه نیم بازار در ۴۳ سال در شهر تهران ساخته و به بهره برداری رسیده است اما در سه سال گذشته سالانه ۱۶.۶ بازار و ماهانه ۱.۳ بازار میوه و تره بار در شهر تهران به بهره برداری رسیده است. اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۰ بازار جدید وی با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت شهری تلاش بر این بوده تا توسعه بازارهای محلی در جنوب شهر رونق بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: از ۱۰ بازاری که مقرر است در دهه فجر با حضور شهردار تهران افتتاح و به بهره بردار برسد، ۵ بازار در جنوب شهر و ۵ بازار هم در شمال شهر ساخته شده است. به قول مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، برای ساخت این ۱۰ بازار حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. ۶۵۰۰ کارگر و ۲۱۰۰ بهره بردار در بازارها و میادین میوه و تره بار فعال اند وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۵۰۰ کارگر و ۲۱۰۰ بهره بردار در بازارها و میادین میوه و تره بار شهرداری تهران فعالیت می نمایند، اضافه کرد: در مجموع با توسعه بازارهای محلی میوه و تره بار در سطح شهر تهران حدود ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در تهران بوجود آمده است. امسال ۱۲.۵ همت با کنترل قیمت محصولات در جیب شهروندان تهرانی ذخیره شد مهدی بختیاری زاده در ادامه اضافه کرد: همینطور از ابتدا تا آذرماه سال جاری ۱۲.۵ همت با کنترل قیمت محصولات در جیب شهروندان تهرانی ذخیره شده است. مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تصریح کرد: هر آن چه که می توانست سطح خدمات دهی به شهروندان را در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران افزایش دهد انجام دادیم مثلا افزودن ۷۰۰ عدد چرخ دستی و تعمیر ۲۰۰ چرخ دستی در سطح میادین و بازارهای میوه و تره بار صورت پذیرفت و مبادرت به خرید ۱۲۰۰ چرخ دستی جدید کردیم و تغییر ۶۵۰۰ دست لباس کارگران فعال در بازارها و میادین هم همچون اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۳ بوده است. روزانه یک میلیون تراکنش در مجموع میادین و بازارهای میوه و تره بختیاری زاده ضمن اشاره به این که بیشترین استقبال از مراکز میوه و تره بار در مناطق جنوبی تهران است، تصریح کرد: روزانه یک میلیون تراکنش در مجموع میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران انجام می گیرد. ارائه غرف از راه مزایده صورت می گیرد وی اظهار داشت: همه کارگرانی که در مراکز میوه مشغول فعالیت هستند ایرانی اند و عرضه غرف از راه مزایده به غرفه داران صورت می گیرد. بختیاری زاده همینطور اعلام نمود: همینطور از ۱۰ مرکز، ۶ مرکز جدید میوه و تره بار که شنبه مقرر است افتتاح شود از دو هفته پیش به چرخه خدمت رسانی افزوده شده و خدمات دهی به شهروندان معطل افتتاح و بهره برداری رسمی نشده است. مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بیان داشت: بر اساس گزارش بانک مرکزی محصولات عرضه شده در مراکز میوه و تره بار ۴۵ تا ۵۰ درصد ارزان تر از سایر بازارهای تهران است. وی به اجرای کمپین «تهران دوست داشتی» اشاره نمود و اظهار داشت: راه اندازی بازارهای جدید گام مهمی برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان و دوست داشتنی تر شدن تهران است و امیدواریم گامهای بیشتری در این خصوص داشته باشیم.
منبع: مسیرساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب