هرمزی اعلام كرد؛
گواهی ساخت ۱۱۳ واگن ملی صادر شد
به گزارش مسیرساز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اقدامات شهرداری جهت صادر شدن گواهی ساخت ۱۱۳ واگن ملی اطلاع داد.
به گزارش مسیرساز به نقل از مهر؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: مبحث حمل و نقل مهم ترین مشکل مردم تهران است ما در تهران با دو مبحث آلودگی هوا و ترافیک مواجه هستیم. شورای ششم و مدیریت ششم برنامه ای که داشتند و تصویب کردند نگاه ویژه به حمل و نقل است در بودجه سال جاری ۲۸ هزار میلیارد تومان به حمل و نقل اختصاص دادیم. در خلال سالیان اخیر نوسازی ناوگان مورد اهمیت نبود امر مهمی که در تمام حوزه ها سبب مشکلات عدیده شد بنابراین شورای ششم این نگاه ویژه را به خرج داد. وی افزود: این ۲۸ همت رقمی بیشتر از ۵۰ درصد بودجه شهرداری را تصرف می کند اما آن چه اتفاق افتاده است رقمی دو برابر این عدد است. هرمزی با اشاره به اینکه عقب ماندگی مان در حوزه حمل و نقل تنها در ارتباط با سخت افزار نبوده و به نرم افزار هم مربوط می شد، تصریح کرد: ما در سه حوزه برای خود تکلیف ایجاد کردیم برای مثال در حوزه مترو روزی که مدیریت شهری را برعهده گرفتیم ۱۳۹ ایستگاه مترو فعال داشتیم. خط ۶ و ۷ متر تهران افتتاح نشده بود. ما پارسال و جاری خط ۶ را به سر انجام رساندیم. خط ۷ را هم سال جاری تکمیل خواهیم کرد و با این اتفاق روزانه ۶۰ هزار مسافر بیشتر را جا به جا می نماییم. معاون شهردار تهران اظهار داشت: بدین سان منطقه کم برخوردار شمال غرب تهران را وارد مدار کردیم. یا در دوره های قبلی خط ۶ مترو به صورت جزیره ای افتتاح شده بود و ما به افتتاح ایستگاه های میانی آن پرداختیم. امروز طبق آمار ۱۱۶۷ دستگاه واگن قطار مترو داریم. وی با تکیه بر این که این تعداد طی ۲۵ سال اتفاق افتاده اما دولت فعلی برنامه ای ویژه برای نوسازی ناوگان داشت، اظهار داشت: قرارداد واردات ۶۳۰ دستگاه واگن با بی توجهی دولت قبل مواجه گردید اما با کمک دولت کنونی در مهرماه سالجاری ال سی کار باز شد. البته تعداد این واگن ها افزایش پیدا کرد و به ۷۹۱ دستگاه واگن رسید و ساخت آن آغاز شد. هرمزی بیان نمود: ما تاییدیه قطار ملی را گرفتیم؛ اتفاق مهمی که می افتد ساخت ۸۵ درصد واگن ها در داخل کشور است. ساخت ۱۱۳ دستگاه آنرا دولت قبول کرد. تاییدیه سیر آن هم روز گذشته بوسیله ی یک شرکت لهستانی صادر شد و قطار ملی بزودی زیر بار تولید می رود. تفاهم ساخت ۲۵۹ واگن هم امضا شده که مجموعاً با تعدادی که از چین وارد می شود این عدد به ۱۱۶۳ دستگاه واگن می رسد که برابر تعدادی است که در طول این ۲۵ سال به شهر اضافه شده است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: قدم اول این بود که با کمک دولت مبحث واگن را تعیین تکلیف نماییم که سرفاصله ها رعایت بشود. ازاین رو ۷۹۱ دستگاه را از راه منابع اعتباری با شرکای چینی پیش می بریم. میانگین سرفاصله کنونی ما ۷ دقیقه است و با این اتفاق به ۴ دقیقه می رسد و استاندار جهانی چیزی بین ۳ تا ۴ دقیقه است. وی به حوزه اتوبوسرانی نیزاشاره کرد و اظهار داشت: در دوره قبلی تنها ۱۳۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده بود و هم اکنون بیشتر از ۵۰ درصد ناوگان ما غیر فعال و فرسوده قطعی است. کیفیت ناوگان هم فرسودگی ۸۰ درصد دارد. بنابراین این ما را مجاب به بازسازی کرد. امسال قرارداد بازسازی ۳۰۰۰ و تولید ۱۰۰۰ هزار دستگاه داخلی داریم. مضاف بر آن برای واردات اتوبوس برقی که نگاه ویژه شهردار تهران و وزیر صمت به برقی سازی تهران است قراردادهای تأمین اتوبوس های برقی را هم دنبال می نماییم. هرمزی اظهار نمود: امیدوارم تا شب عید برخی از این اتوبوس های برقی را وارد مدار نماییم. قرارداد واردات ۲۰۰۰ اتوبوس برقی را امضا کردیم. حل مسائل زیرساختی برقی سازی پایتخت با کمک دولت درحال تکمیل است. در حوزه قراردادی هم شهرداری تهران درحال پیگیری مسائل مربوطه است. این مورد در مسافرت شهردار به چین نهایی شد. طبق قراردادهای سفر اخیر تیم مدیریت شهری به چین بزودی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۱۰۰ هزار دستگاه موتور برقی، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی به پایتخت اضافه خواهد شد. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه خودرو های جدید با باتری کار می کنند و زیرساخت آن درحال تکمیل است، اظهار داشت: دنیا به سمت برقی سازی حرکت می کند و ما باید به سمت آن چه به نفع مردم است و آلودگی هوا را حل می کند حرکت نماییم. در این دوره تقریبا تا به امروز مجموعاً ۶۲۵۰ دستگاه تاکسی بازسازی شده است و امسال بیشتر از ۱۱۰۰ دستگاه نوسازی شده است. وی اظهار داشت: برخی از تاکسی ها در سرویس مردم نیستند و در صدد تعیین تکلیفشان هستیم. بنابراین تا شش ماه آینده به برقی سازی ناوگان و بازگردانی سرویس ها به خطوط اقدام می نماییم. باید برقی سازی را به حوزه زندگی شخصی منتقل نماییم. بار اصلی حمل و نقل عمومی را در تهران تاکسی و اتوبوس می برد مدیریت آن احتیاج به کمک بالادستی ها در حوزه سوخت و برق دارد. این یک زنجیره است که امیدوارم با کمک دولت اتفاق بیفتد.
منبع: masirsaz.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب