در آستانه افتتاح اعلام شد
همه چیز درباره آزادراه غدیر
به گزارش مسیرساز مجری آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) اعلام نمود: امروز این آزادراه با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و دیگر دست اندرکاران افتتاح می گردد که می تواند زمان رسیدن را برای رانندگان سواری تا 1.5 ساعت و برای وسایل نقلیه سنگین تا دو ساعت کم کند و عوارض آن برای انواع خودرو ها از 25 تا 80 هزار تومان است.
به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، آزادراه کنار گذر جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر اواخر سال ۱۳۹۳ کلید خورد و قرار بود تا پنج سال اتمام این پروژه طول بکشد که البته بنظر می رسد این وعده محقق شده چونکه عملیات اجرائی این آزادراه به پایان رسیده و امروز (پنجشنبه هفتم اسفند ماه) تا پیش از ظهر به بهره برداری می رسد.
این آزادراه از آبیک در آزادراه فعلی کرج- قزوین شروع شده و با عبور از جنوب استان البرز و تهران بعد از ۱۵۸ کیلومتر به چرمشهر در آزادراه حرم تا حرم در جنوب شرقی تهران می رسد البته اگر تقاطع های غیر همسطح و دیگر مسیرهای آنرا محاسبه نماییم طول این آزادراه به ۲۲۰ کیلومتر می رسد.
محمود ملازینل -مجری آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران و مدیرکل دفتر امور مجریان آزاد راه کشور- در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: این آزادراه که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهوری افتتاح می گردد می تواند طول سفر را برای وسایل نقلیه سبک تا ۹۰ دقیقه و برای وسایل نقلیه سنگین تا ۱۲۰ دقیقه کم کند و یکی از ایمن ترین آزادراه های کشور از نظر اصول جدید ساخت و مهندسی بشمار می رود.
وی درباره نرخ عوارض تعیین شده برای این آزادراه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) اظهار داشت: برمبنای مصوبه موجود عوارضی برای خودرو های سواری ۲۵۰۰۰ تومان، وانت ۳۰ هزار تومان، مینی بوس ۲۵۰۰۰ تومان، اتوبوس ۳۵۰۰۰ تومان، کامیون دو محور ۵۰ هزار تومان، کامیون سه محور ۶۵ هزار تومان و تریلی ۸۰ هزار تومان تعیین شده است که در ابتدای راه اندازی به صورت دستی و غیر الکترونیک و در ادامه و با نصب تجهیزات به صورت الکترونیک دریافت و پرداخت خواهد شد.
ملازینل با اشاره به اینکه در این محور آزادراهی چهار ایستگاه عوارضی وجود دارد، افزود: مردم می توانند جهت استفاده از هر بخش این آزادراه تنها عوارض آنرا پرداخت کنند به شکلی برای وارد شدن به این آزادراه از غرب یعنی از جاده قزوین کرج در ایستگاه اول ۷۰۰۰ تومان، در ایستگاه دوم ۷۰۰۰ تومان، در ایستگاه سوم ۶۰۰۰ تومان و درصورتی که بخواهد از عوارضی چهارم عبور کرده و از همه طول ۱۵۸کیلومتری این آزادراه استفاده کنند ۵۰۰۰ تومان دیگر نیز باید بپردازند که مجموعا به ۲۵۰۰۰ تومان می رسد.
مجری آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران و مدیرکل دفتر امور مجریان آزاد راه کشور با اشاره به اینکه در این آزادراه از یک تونل برای عبور از اتوبان کرج-قزوین استفاده شده است، اظهار داشت: آزادراه غدیر دارای ۴۹ دستگاه پل در نقاط تبادلی مانند آزادراه کرج-قزوین، جاده قدیم کرج، ماهدشت-اشتهارد، اتوبان تهران-ساوه، جاده قدیم قم، اتوبان تهران-قم، قم-گرمسار است. همین طور در ۱۲ تقاطع که از روی مسیرهای مختلف عبور می کند پل راه اندازی شده و پنج پل رودخانه ای نیز داریم که البته این تعداد به ۴۹ مورد نمی رسد اما در یک منطقه ممکنست پنج پل راه اندازی شده باشد.
وی با اعلان اینکه این آزادراه در طول مسیر از و به محورهای مذکور نقطه دسترسی (ورودی و خروجی) دارد، اظهار نمود: برای راه اندازی و بهره برداری از آزادراه کنار گذر جنوبی تهران (غدیر) بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و سرمایه گذاری صورت گرفته است که اگر بخواهیم آنرا برمبنای ارزش روز محاسبه نماییم به ۷۰۰۰ میلیارد تومان می رسد. از این مقدار ۳۰ درصد از طرف دولت پرداخت شده و ۷۰ درصد نیز قرارگاه خاتم الانبیاء سرمایه گزاری نموده است.
منبع: مسیرساز
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب