مسیرساز
بنار مطرح كرد؛

سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران فعال ترین بخش شهرداری

سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران فعال ترین بخش شهرداری

سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران فعال ترین بخش شهرداری امسال بوده است و مقدمات سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی و توافق خرید هزار دستگاه اتوبوس و دو هزار واگن را فراهم گردید.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، بر مبنای سند جامع سرمایه گذاری سازمان سرمایه گذاری از آن دسته از سازمان هایی است که تلاش و اقدامات ارزشمند اش هر چند مثمر ثمر است اما دیده نمی گردد و بعضاً در مظان افترا هم قرار می گیرد. در همین راستا شکر الله بنار در تشریح گزارش اقدامات این سازمان امسال اظهار داشت: به جرأت می توان گفت سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران فعال ترین بخش شهرداری امسال بوده است به صورتی که بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان قرار داد سرمایه گذاری در شهر تهران آن هم در شرایط تحریم و کرونا منعقد شده و به مرحله اجرا می رسد. وی افزود: تنها در یک نمونه ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری در بخش خصوصی در ارتباط با هتل تاو و کوهستان منعقد خواهد شد. بنار اضافه کرد: البته قراردادهای بالای یک هزار میلیارد تومان باید به تأیید شورای اسلامی شهر تهران برسد که در این خصوص هم متن این قرارداد را برای شورا ارسال کردیم و به انتظار تأیید نهایی شورای محترم شهر تهران هستیم. بنار افزود: از طرفی در شهر آفتاب در تلاش هستیم به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام دهیم که در حال بازبینی در فراخوان مجدد برای جذب سرمایه گذاران هستیم. مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران اظهار داشت: در کنار این ما پروژه های ریز و درشت سرمایه گذاری فراوان داریم و می توان ادعا کرد که در این حوزه در تاریخ شهرداری تهران کم نظیر عمل شده است. بنار در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امسال بر مبنای تکالیفی که از جانب شورای محترم شهر تهران تدوین و تصویب شده ۷، ۴۰۰ میلیارد تومان مجوز فروش داریم که ۳، ۴۰۰ میلیارد تومان در چارچوب بودجه و ۴ هزار میلیارد تومان برای خط ۱۰ مترو، این در شرایطی است که پارسال که برابر با کل دوران تأسیس سازمان سرمایه گذاری بوده است تنها ۱، ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه به فروش رفته است، اما ما در یکسال قریب به ۸ هزار میلیارد تومان مجوز فروش داریم که در این راستا هم حرکت کرده ایم و بزودی تا پیش از آخر سال خبرهای خوبی به گوش خواهد رسید. وی عنوان کرد: ما پروژه های را به فروش رساندیم که جوان ترین آنها ۱۵ سال و کهنسالترینشان ۳۰ سال قدمت داشته اند یعنی پروژه ای ۳۰ سال جزو دارایی شهرداری تهران بوده اما نتوانسته بودند آنرا به فروش برسانند و مجدد تاکید می کنم که فروش پروژه ها و ملک در شرایط کنونی بسیار مشکل شده است. بنار اضافه کرد: با این وجود به مدد حمایت های شورای اسلامی شهر و مدیریت ارشد شهری، تعامل با دستگاه قضائی، کمیسیون ماده ۳۸ و هیأت مدیره سازمان سرمایه گذاری و سخت کوشی همکاران در سازمان سال جاری رکورد بی نظیری در تاریخ بلدیه ثبت می نماییم که در دولت هم چنین اتفاقی نیافتاده است. مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران همینطور تصریح کرد: ما حالا وارث پروژه هایی هستیم که یا ورثه ای هستند و یا اموال بعضی از آنها را به صورت غیر قانونی فروختند و یا پروژه هایی است که چند ۱۰ نفر دعاوی دارد، بنابراین ما در شرایطی چنین عملکردی از خود به جا گذاشتیم که حجم دعاوی ما کمتر از حوزه های تخصصی حقوقی شهرداری تهران نبوده است. او همینطور ضمن اشاره به دستاوردهای این سازمان اظهار داشت: برخی شاید از دور فکر کنند که تنها وظیفه و مأموریت ما در سازمان سرمایه گذاری فروش پروژه ها است اما در کنار تمام اقدامات ارزشمند سالجاری، یکی از دستاوردهای مهم ما رفع توقیف از ۴، ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه های این سازمان از جانب تأمین اجتماعی بود. بنار اضافه کرد: استحضار دارید که سازمان تأمین اجتماعی در کنار اجراییه ها و توقیفاتی که به جهت بدهی شهرداری برای واحدهای شهرداری سبب شده بود، به ناحق برای سازمان سرمایه گذاری هم به میزان ۴، ۲۰۰ میلیارد تومان مسدودی حساب به ارمغان آورد و ما جز معدود نهادهایی بودیم که توانستیم رفع توقیف بگیریم. مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در ادامه از اجرایی شدن ۴ پروژه فرا سازمانی توسط سازمان سرمایه گذاری سخن به میان آورد و اظهار داشت: می خواهم بگویم ابعاد کار ما تنها معطوف به ساخت و ساز و فروش پروژه نیست بلکه در سایه تلاش بی دریغ همکارنمان توانستیم گام های بلند پروازانه و فراسازمانی برداریم و چهار پروژه؛ ایجاد دو یونیت زباله سوز ۸۰۰ تنی در آراد کوه، ایجاد یک خط ال آرتی در محدوده ای که شورای ترافیک مصوب کرده، قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس و قرارداد خرید دو هزار واگن را جامه عمل بپوشانیم. نکته قابل توجه اینکه برای خرید هزار دستگاه اتوبوس و دو هزار واگن با یک شرکت خارجی تفاهم کردیم و در آینده ای نزدیک قرار داد امضا می شود. البته بر مبنای دستور العمل وزارت نفت هزینه خرید این اتوبوس ها و واگن ها از تهاتر فراورده های نفتی پرداخت خواهد شد و ما نخستین سازمانی هستیم که در جهت تحقق مصوبه دولت و دستور العمل وزارت نفت عمل کردیم. ایشان در ادامه اضافه کرد: اقدام ارزشمند دیگر این سازمان آزاد سازی پروژه فاز دو میلاد بوده است. قریب ده سالی می شد که این پروژه فریز شده و در دست شریک قرار داشته و هیچ بهره برداری از آن نشده بود و تنها اقدام ایجاد گود بزرگی بود که مدتها دغدغه مدیریت شهری تبدیل گشته بود اما ما توانستیم با پرداخت هزینه های شریک این پروژه را آزاد سازی نماییم و امروز ۴.۵ هکتار زمین در یکی از مرغوب ترین موقعیت های تجاری در سطح تهران آماده سرمایه گذاری داریم که حتی چند سرمایه گذار داخلی و خارجی هم برای آن اعلام آمادگی کرده اند. وی افزود: این در شرایطی است که ما توانستیم در شرایطی که ورود سرمایه گذار خارجی به کشور تقریباً ناممکن است مقدمات تفاهم سرمایه گذاری ۲.۵ میلیارد یورویی در شهر تهران را فراهم نماییم که البته با مجوز وزارت اقتصاد و دارایی این امر امکان پذیر شده است و در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی در این حوزه به گوش خواهد رسید. این مورد سند افتخاری خواهد بود برای شهرداری تهران. بنار در انتها اظهار داشت: باید بگویم در دو سال و اندی گذشته سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران عوائد فراوانی برای شهرداری تهران به ارمغان آورده و الان با تلاش و پیگیری های این سازمان بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در تهران فراهم گشته است و سال ۱۴۰۰ بهار سرمایه گذاری در تهران خواهد بود.



منبع:

1399/11/05
01:04:33
0.0 / 5
1041
تگهای خبر: ترافیك , دستگاه , ساخت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی