پروژه راه آهن اصفهان-اهواز به كجا رسید؟
به گزارش مسیرساز معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در امتداد امضای تفاهم نامه بین شركت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل كشور و گروه مپنا درباب طراحی، اجرا، تامین كالا و مسئولیت تامین مالی بوسیله فاینانس ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز و آخرین وضعیت روند تامین مالی و بررسی های میدانی اجرای آن، تصمیماتی درباره سرمایه گذاری و اجرا گرفته شد.
به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، خیراله خادمی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و گروه مپنا در طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین مالی راه اندازی ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال قبل اظهارکرد: روز گذشته دومین جلسه درباب بررسی آخرین وضعیت نحوه تامین مالی و بررسی های میدانی اجرای این پروژه با شرکت مپنا برگزار و تصمیماتی درباب سرمایه گذاری و اجرای این مسیر ریلی مهم اتخاذ شد.
وی گفت: در این نشست مقرر شد شرکت مپنا برنامه زمان بندی تامین منابع مالی و اسناد و مدارک مطالعاتی و مهندسی انجام شده همراه با برآورد ریالی پروژه را ظرف مدت پانزده روز به شرکت ساخت وتوسعه ارائه کند. ستاندن LOI برای فاینانس از بانک طرف قرارداد گروه مپنا یکی از اقدامات مهم در این راستا است.
معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز را سبب اتصال مرکز کشور بوسیله استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان و بندر امام خمینی در جنوب کشور دانست و اظهار داشت: این خط آهن بعنوان کوتاه ترین مسیر ریلی سبب اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی کشور است که نقش مهمی در تقویت ارتباط راهبردی شمال و جنوب کشور و توسعه شبکه ریلی کشور دارد.
راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز ۵۱۰ کیلومتر طول دارد و طبق آخرین مطالعات صورت گرفته دارای ۸۶ کیلومتر تونل و ۱۵.۵ کیلومتر پل است. در طول این مسیر ۱۰ ایستگاه درجه دو و ۸ ایستگاه درجه ۳ وجود دارد. این خط آهن بیش از ۵ هزار نفر در دوره ۵ ساله ساخت و بیش از۱۲۰۰ نفر در زمان بهره برداری ۳۰ ساله به وجود می آورد و باتوجه به مزایای حمل و نقل بوسیله خط آهن و کاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای کشور دارد.
منبع: masirsaz.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب