مسیرساز

تخفیف های ویژه برای تجارت در بندر چابهار

تخفیف های ویژه برای تجارت در بندر چابهار

به گزارش مسیرساز معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: گرچه هم اكنون استفاده از بندر چابهار برای تجار گران تر تمام می شود اما تخفیف ها و تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته ایم كه بر مبنای حجم بارشان می توانند از آن بهره مند شوند.


حجی محمدعلی حسن زاده محمدی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: در مورد هزینه های انبارداری و تخلیه و بارگیری بندر چابهار می توان اظهار داشت كه به واسطه مشوق های تعرفه ای كه برای آن در نظر گرفته شده، این هزینه ها به مراتب كمتر از دیگر بنادر جنوبی است و برای صادركنندگان و واردكنندگان هم این امكان را قائل شدیم كه با انعقاد قراردادی با سازمان بنادر می توانند از تعرفه های ترجیحی برخوردار شوند.
وی با اشاره به اینكه تعرفه های ترجیحی و تخفیف های در نظر گرفته شده برای صادر كنندگان و واردكنندگان كه از بندر چابهار تجارتشان را انجام می دهند، بر مبنای حجم كالایی است كه جابه جا می كنند، اضافه كرد: این امكان برای شركت های كشتیرانی و شركت هایی كه صاحب كالا هستند، وجود دارد و می توانیم برای آنها این تسهیلات را قائل شویم. همینطور تخفیف هایی برای آنها در نظر گرفته شده و بر مبنای میزان بار و حمل و نقلی كه می خواهند انجام دهند، می توانند با طرف هایی كه مذاكره می كنند، آنرا مد نظر قرار دهند.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینكه اگر تجار كالاهایشان را برای صادرات یا واردات به بندر چابهار بیاورند، هزینه های انبارداری و تخلیه و بارگیری كمتری پرداخت خواهند كرد، افزود: نكته ای كه وجود دارد این است كه صرف تعرفه های ترجیحی و تخفیف های ما تعیین كننده نیست به خاطر اینكه یك حمل دریایی به بندر چابهار حدودا گران تر از دیگر بنادر است به علت اینكه این بندر یك سر بار است و عموما بار ورودی دارد اما بار خروجی ندارد. اما بنادری مانند بندر شهید رجایی دو سر بار است و از این جهت كرایه حمل در این بندر می تواند ارزان تر باشد.
حسن زاده اظهار داشت: نكته دوم این است كه زیر ساخت ها بگونه ای است كه هزینه های حمل و نقل جاده ای از بندر چابهار به داخل كشور و دیگر شهرها گران تر بوده و آن هم به خاطر مساله یك سربار بودن است و كامیون ها باید خالی بروند و پر برگردند. ازاین رو ما تخفیف های خودمان را اعمال كرده ایم تا هزینه ها را برایشان منطقی تر نماییم.
وی خطاب به دیگر وزارت خانه ها تصریح كرد: ایجاب می كند دیگر سازمان ها و دستگاه های متولی هم به میدان بیایند و تخفیف هایی را اعمال كنند تا هزینه های حمل و نقل به بندر چابهار برای كالاهای صادراتی و وارداتی كمتر شود و بتواند جذابیت های بلند مدتی را برای تجار بخصوص كالاهای صادراتی ایجاد كند. در این صورت این بندر طی بازه زمانی حدودا دو ساله به یك بندر دو سربار تبدیل خواهد شد و حتی با برداشته شدن تخفیف ها و تسهیلات ویژه، مانند دیگر بنادر شاهد ورود و خروج كشتی و كالاهای تجاری در بندر چابهار خواهیم بود.



1398/08/13
18:38:05
5.0 / 5
4210
تگهای خبر: حمل و نقل , دستگاه , ساخت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی