مسیرساز

دوچرخه سواری گامی در راه ارتقای كیفیت زیست شهری

دوچرخه سواری گامی در راه ارتقای كیفیت زیست شهری

به گزارش مسیرساز مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیك تصریح كرد: خودروسواری راحت تر از دوچرخه سواری است اما باید به شاخص های اجتماعی مانند كاهش آلودگی هوا و ترافیك و كیفیت زیست شهری دقت نماییم.



به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، یوسف حجت در دومین نمایشگاه تخصصی «دوچرخه شهری و حمل و نقل پاك» كه بامداد امروز در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار شد، اظهار داشت: در سازمان حمل و نقل و ترافیك در كنار توسعه دوچرخه سواری، موضوعات مترو، اتوبوس، تاكسی، طرح ترافیك، پارك حاشیه ای و طرح جامع حمل و نقل مورد توجه است.

یوسف حجت با اشاره به اینكه بعنوان یك شهروند برای تردد در شهر سه پارامتر زمان، قیمت و رفاه را مدنظر قرا ر می دهیم، اظهار داشت: به صورت حتم خودروسواری راحت تر از دوچرخه سواری است اما آنچه در ترددهای روزانه مان از جانب شهروندان نادیده گرفته می شود، شاخص های اجتماعی مانند كاهش آلودگی هوا، ترافیك و كیفیت زیست شهری است.

وی با تاكید بر اینكه عوامل بیرونی و اجتماعی مانند آلودگی هوا و ترافیك؛ آسیب به سرمایه های ملی است كه باید به آنها توجه گردد خاطرنشان كرد: سیاستگذاران باید با برنامه ریزی صحیح و كارآمد شاخص های اجتماعی را به شاخص های درونی تبدیل كنند، بعنوان مثال با كنترل و نظارت بر معاینه فنی و تسهیلاتی كه با در نظر گرفتن معاینه فنی برای تردد در محدوده طرح ترافیك در نظر گرفته شد، در واقع فاكتور اجتماعی را مدنظر قراردادیم.

وی افزود: معتقدم به علت ارزان بودن قیمت بنزین، مردم خودروی شخصی را بر حمل و نقل عمومی ترجیح می دهند.

به قول حجت، در این سازمان وظیفه خود می دانیم به صورت همه جانبه موارد ترافیكی را مدیریت نماییم.

توسعه دوچرخه سواری، پارك حاشیه ای، ساماندهی موتورسیكلت ها، طرح ترافیك، طرح جامع شهر تهران و … به صورت همزمان در سازمان حمل و نقل و ترافیك در دست اقدام و برنامه ریزی است.

1398/04/11
13:59:45
5.0 / 5
4339
تگهای خبر: ترافیك , تردد , حمل و نقل , طرح ترافیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی