مسیرساز

با ساخت مترو تهران- شمال تغییر كاربری افزایش می یابد؟

با ساخت مترو تهران- شمال تغییر كاربری افزایش می یابد؟

مسیرساز: استاد دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی ساری اظهار داشت: هر چند طرح ساخت مترو تهران - شمال مزایای بسیاری دارد اما با راه اندازی آن تراكم گردشگر، زیاد یا به عبارتی تغییر كاربری در دشت های مازندران صورت می گیرد كه با نظارت سازمان های مسئول به راحتی قابل حل است.


رمضان موسوی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینكه ساخت مترو تهران- شمال بعنوان بهترین راهكار به منظور خارج شدن از بن بست حمل و نقل و ترافیك است، اظهار نمود: این طرح یكی از زیر ساخت های مهم در توسعه گردشگری كشور به حساب می آید.
وی با اشاره به این كه متروی تهران – شمال، یك پروژه زیرساختی مدرن در كشور است، خاطرنشان كرد: وضعیت زمین شناسی البرز مركزی این طرح را به یك پروژه فنی تبدیل نموده است كه در توسعه پایدار اقتصادی و گردشگری اثر گذار خواهد بود.
استاد دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی ساری تصریح كرد: شبكه عظیمی از ساخت مترو و راه آهن در كشورهای اروپایی، غربی و سراسر ایالات آمریكا، كانادا، ژاپن، چین و روسیه خصوصا انگلیس از چندین دهه گذشته سبب اتصال شهرها بوده است.
رئیس انجمن گردشگری پایدار مازندران با تاكید بر این كه مترو تهران- شمال در مقایسه با پروژه های بزرگ دنیا جزء یكی از طرح های كوچك مقیاس جهان است، اظهار داشت: وجود مسیر بسیار زیبا و منحصر به فرد ژئوتوریستی، هیدروتوریستی، اكوتوریستی، پتانسیل های بسیار بالای گردشگری مازندران، وجود سواحل بی نظیر خزر، دشت ها و جلگه های سرسبز، دامنه های پوشیده از درختان و اقلیم معتدل سبب جذب ماهانه، فصلی و سالانه مردم به مازندران می گردد.
موسوی با بیان این كه مازندران از ۳۸ نوع گردشگری موجود جهان ۲۴ نوع آن را داراست، بیان كرد: جاذبه های مختلف گردشگری و فرهنگ زیبای میزبانی مردمان شمال بعنوان مهم ترین عامل جذب گردشگران داخلی و خارجی بوده كه تعداد سفرهای داخلی و ورودی به مازندران را سالانه به بیش از ۴۰ میلیون مسافر رسانده است.
وی ادامه داد: متاسفانه به جهت كمبود و توسعه نیافتگی امكانات ترانسفر، نبود توسعه و كمبود فرودگاه های مازندران، توسعه نیافتگی جاده های مواصلاتی، جذب توریست كمتری را در این استان شاهد می باشیم.
* ساخت مترو در جاده هراز بهترین گزینه توسعه صنعت گردشگری در مازندران
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی ساری، مازندران را یك استان كشیده شرقی، غربی و طویل در امتداد شرق و غرب در حاشیه دریا با چین خوردگی ها و سلسه جبال های فعال البرز كه آن را با استان های دیگر كشور محصور كرده، دانست و خاطرنشان كرد: امتداد این كشیدگی ها سبب بالا رفتن هزینه توسعه جاده ای و كافی نبودن محورهای مواصلاتی برای ورود مسافر به این استان شده است.
نویسنده كتاب ژئوتوریسم مازندران با اشاره هرچند نقش سفر و گردش برای مردم ایران در آینده بسیار قوی تر شده و توسعه نیافتن جاده های فعلی مشكلات جدی را تولید خواهد كرد، اظهار داشت: ساخت مترو با امكانات مدرن در جاده هراز می تواند یكی از بهترین گزینه های توسعه صنعت گردشگری و تسهیل جابه جایی مسافران و گردشگران باشد
*احداث مترو تهران- شمال تصادفات جاده ای را كاهش می دهد
موسوی تصریح كرد: همان گونه كه ساخت راه آهن قزوین به انزلی از طرح های استراتژیك كشور است، مترو آمل ـ تهران می تواند یكی از مهم ترین و ضروری ترین پروژه های توسعه پایدار باشد.
رئیس انجمن گردشگری پایدار مازندران با تاكید بر این كه قصور و كوتاهی در شروع و تكمیل این طرح خسارت های سنگینی را در آینده خواهد داشت، خاطرنشان كرد: به صورت متناوب شاهد تصادفات مختلف در جاده تهران - شمال هستیم كه احداث این مترو می تواند سبب كاهش خسارات باشد؛ ساخت این طرح می تواند عمده مشكلات، تنگناها و ترافیك مسیرهای عمودی و افقی، شمالی، شرقی و غربی سه استان گیلان، گلستان و مازندران را مرتفع كند.



1397/05/13
14:53:29
5.0 / 5
4339
تگهای خبر: احداث , ترافیك , راه آهن , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی