مسیرساز

نصب پنل های خورشیدی روی ریل قطار در فرانسه

نصب پنل های خورشیدی روی ریل قطار در فرانسه

مسیرساز: راه آهن فرانسه سیستم جدیدی را برای تولید برق آزمایش می کند.


به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، شرکت ملی راه آهن فرانسه(SNCF) درحال بررسی استفاده از ماژول های خورشیدی فتوولتائیک(PV) در مسیرهای راه آهن است.
تازه ترین کارخانه ذخیره سازی خورشیدی مبتنی که توسط شرکت AREP، یکی از شرکت های تابعه SNCF توسعه یافته است، می تواند روی ریل قرار داده شود و در صورت نیاز جابه جا شود.
این طرح که پروژه سالویگ(Solveig) نامیده می شود، در تاریخ 17 ژانویه در مرکز فنی Achères واقع در شمال مرکز فرانسه شروع شد.
مهندسان 8 پنل خورشیدی را در مرکز فنی Achères قرار دادند و برای ارزیابی عملکرد و قابلیت اطمینان به مدت 6 ماه در محل باقی خواهد ماند.

سیستمی که می تواند در مقیاس بزرگتر مستقر شود

اگر آزمایش ها موفقیت آمیز باشد، این سیستم می تواند در مقیاس بزرگ تری در خطوط غیرعملیاتی مستقر شود که بوسیله یک پروژه نقشه برداری خورشیدی به رهبری AREP شناسایی می شود.
انتظار می رود این سیستم ها نیازهای محلی به انرژی تجدیدپذیر مانند عملیات تعمیر و نگهداری را تامین کنند.
شرکت AREP از یک بازوی تلسکوپی برای نصب پنل های خورشیدی استفاده کرد. این کار، راه اندازی پنل ها را ایمن می کند و از لطمه های ناشی از باد جلوگیری می کند و در عین حال نسبت به قرار گرفتن در معرض آفتاب بصورت بهینه اطمینان می دهد.

رفع نیازهای برق راه آهن

نمونه اولیه Solveig نشان دهنده نقطه عطف کلیدی در جاه طلبی SNCF برای نصب 1000 مگاوات بر ثانیه ظرفیت فتوولتائیک تا سال 2030 است. این قسمتی از یک استراتژی گسترده تر برای برآورده کردن نیازهای برق شبکه SNCF است؛ جایی که 80 درصد قطارهای ملی فرانسه هم اکنون با برق کار می کنند.
آلیستر لنسنر(Alistair Lenczner)، مدیر نوآوری AREP اظهار نمود که آنها سیستمی را برای تحویل پنل های خورشیدی با بهره گیری از کانتینرها و همین طور یک روش لجستیکی برای نصب آنها در خطوط راه آهن ایجاد کردند که استقرار پنل ها و همین طور برگشت پذیری نصب آنها را راحت می کند.
شرکت AREP حال بهینه سازی این سیستم را برای کارآیی بالاتر و کوشش برای کاهش هزینه های آن بررسی می کند. با این وجود، زمان بندی خاصی برای این مساله ذکر نشده است.
هم اکنون، این راهکار در خدمت استفاده از انرژی درون راه آهن فرانسه و مصرف محلی، با مطالعاتی برای توزیع گسترده تر برای همسویی با نیازهای بازار است.
مجله PV گزارش داد که این راهکار به سبب طراحی استاندارد و مبتنی بر کانتینر که با محدودیت های لجستیکی سازگار است، دارای پتانسیل صادرات در سراسر اروپا و سایر نقاط جهان است.
گروه AREP از تخصص خورشیدی خود برای مساعدت با راه آهن فرانسه در ارزیابی پتانسیل نیروی خورشیدی در زمین 113 هزار و 800 هکتاری خود با ترکیب مهارت های خود در نقشه برداری، تحلیل و بررسی داده ها و مدل سازی بهره برده است.
اداره حمل و نقل فدرال سوئیس(FOT) در اکتبر سال 2024 مجوز استقرار نخستین نیروگاه خورشیدی متحرک این کشور را در یک خط آهن صادر کرد. آن نخستین بار بود که چنین پروژه ای در سوئیس تصویب گردید و راه را برای راهکارهای نوآورانه انرژی خورشیدی در این کشور هموار کرد.
این پروژه که توسط استارت آپ سوئیسی سان ویز(Sun-ways) توسعه می یابد، برنامه ریزی شده است تا در سال 2025 استقرار این سیستم را در یک خط آهن 100 متری از راه آهن 221 شروع کند.


1403/11/16
09:49:55
5.0 / 5
25
تگهای خبر: استاندارد , بازار , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است : ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۳

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی

مسیرساز، راهنمای جامع شما در دنیای حمل و نقل و جاده‌سازی ، آخرین تحولات و اخبار