مسیرساز

۴۰۰ میلیارد تومان به ابرپروژه عمرانی استان مرکزی تزریق می شود

۴۰۰ میلیارد تومان به ابرپروژه عمرانی استان مرکزی تزریق می شود

به گزارش مسیرساز، مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با تزریق ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال به طرح انتقال آب ساوه از سدکوچری بعنوان ابر پروژه عمرانی استان مرکزی روند اجرای این طرح شتاب خواهد گرفت.


حجت الاسلام محمد سبزی عصر یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ در نشستی با خبرنگاران اظهار نمود: طرح انتقال آبرسانی ساوه از سدکوچری سالیان متمادی بود که متوقف مانده بود اما با پیگیری های صورت گرفته اجرای این طرح در سالهای اخیر از سرگرفته شد. در دولت تدبیر و امید ۲۰ کیلومتر از سمت دودهک دلیجان انجام شد و در دولت سیزدهم هم با دستور وزیر نیرو مقرر شد که قرارگاه خاتم الانبیا این طرح را اجرا نماید.
وی ضمن اشاره به این که ساوه از نظر تأمین منابع آبی جزو پنج شهر بحرانی کشور است، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از جانب وزیر نیرو برای این طرح در نظر گرفته شده است و امیدواریم با تخصیص آن اجرای این طرح برای ۹۰ کیلومتر باقیمانده با سهم ۴۴۰ لیتر بر ثانیه شتاب گیرد.
وی بیان نمود: برپایه پیشبینی های صورت گرفته، برای بهره برداری کامل از طرح انتقال سهم آب ساوه از سدکوچری باید بین دو هزار الی دو هزار و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یابد که انتظار می رود روند تخصیص اعتبارات سریعتر صورت گیرد تا کمبود منابع آبی ساوه برطرف شود.
سبزی در مورد انتصابات هم اظهار داشت: انتصابات در حیطه اختیارات دولت می باشد و مجلس دخالتی ندارد اما دولت همواره از نظر مشورتی نمایندگان در انتصاب مسؤلان کمک می گیرد. مجمع نمایندگان استان در مورد انتصاب استاندار سه گزینه را به دولت معرفی کرده است اما نظر نهایی با دولت می باشد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه به طرح سوال شورای شهر از شهردار ساوه اشاره نمود و اظهار داشت: هر گونه پرسش و پاسخ باید در جهت تأمین منافع مردم صورت گیرد و موضوعات باید منطقی باشد و منجر به مرتفع ساختن ایرادات شود گرچه در شرایط کنونی استیضاح شهردار به نفع مردم نیست.
ایشان در ادامه اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی راه اندازی پایانه صادراتی و وارداتی انار ساوه همزمان با برگزاری سومین جشنواره ملی انار ساوه با استقرار انبار، سردخانه، گمرک و صنایع تبدیلی در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار، ظرفیتی برای برخورداری ساوه از این مزیت و عرضه خدمات به شهر های مجاور است.
حجت الاسلام سبزی به پیگیری راه اندازی دهکده علم و فناوری کشاورزی ساوه اشاره نمود و اظهار داشت: هم اکنون سه مرکز تحقیقات کشاورزی در ساوه وجود دارد که پیشنهاد شده یکی از این مراکز در مجاورت پایانه صادراتی انار به دهکده علم و فناوری کشاورزی تبدیل گردد که تولید کود و سموم، تولید بذر از مزیت های فعالیت این دهکده است.
وی مرمت و بهسازی محورهای مواصلاتی، انجام روکش آسفالت، تعریض محور قدیم ساوه به غرق آباد، تعریض اتوبان ساوه سلفچگان و تعریض محور خرقان را از دیگر موضوع هایی دانست که درحال پیگیری است. برای تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه هم دولت با مشارکت خیرین اجرای آنرا تسریع کرده است و پیشبینی می شود عملیات ساخت این پروژه دولتی تا دو سال آینده به پایان برسد.
سبزی در مورد تأمین آب برای مصارف کشاورزی هم اظهار داشت: در شرایط خشکسالی و تنش آبی باید کشاورزی از شیوه سنتی به روش مکانیزه تبدیل گردد و آبیاری به شیوه نوین صورت گیرد.
وی در مورد پرداخت پول گندم به کشاورزان اظهار داشت: از ۲۳۰ همت پول گندم تابحال ۱۹۰ همت پرداخت شده است و مابقی هم به زودی پرداخت خواهد شد گرچه کشاورزان به دنبال افزایش قیمت خرید تضمینی هستند که دولت با قیمت فعلی توان پرداخت آنرا ندارد و افزایش قیمت خرید، دولت را برای پرداخت با چالش مواجه خواهد نمود.
این نماینده مردم در خانه ملت به کمبود فضای آموزشی در ساوه اشاره نمود و اظهار داشت: مهاجر پذیری ساوه سبب شده تا همه ساله افزون بر هزار نفر بر جمعیت دانش آموزی شهرستان افزوده شود که نیاز است دولت با مشارکت خیرین برای تأمین فضای آموزشی و ساخت مدرسه در این شهرستان اهتمام جدی داشته باشد.




منبع:

1403/07/24
09:33:53
5.0 / 5
43
تگهای خبر: تولید , خدمات , راه اندازی , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی