مسیرساز
در گفت وگو با مسیرساز مطرح شد؛

چرایی عملیاتی نشدن بعضی از پروژه های قرارگاه مسکن

چرایی عملیاتی نشدن بعضی از پروژه های قرارگاه مسکن

مسیرساز: به گزارش مسیرساز، سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی در رابطه با چرایی عملیاتی نشدن بعضی از پروژه های قرارگاه مسکن در پایتخت عرضه داد.


عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره ی علت عملیاتی نشدن برخی از پروژه های قرارگاه مسکن، گفت: همانطور که پیش تر نیز بارها اعلام شده، مدیریت شهری برمبنای قانون شهرداری ها و مقررات ملی ساختمان تنها می تواند به عنوان تسهیل گر و مرجع صدور پروانه در بازار ساختمان نقش آفرینی کند. به همین دلیل همه پروژه هایی که در قرارگاه کارسازی شدند، توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد. شهرداری تهران پیمانکار یا مجری ساخت پروژه های مسکن نیست وی با تکیه بر این که شهرداری تهران پیمانکار یا مجری ساخت هیچ کدام از پروژه های قرارگاه مسکن نیست، افزود: تنها انگیزه مجموعه مدیریت شهری تسهیل گری و کمک به بخش های غیردولتی برای رونق بخشی به صنعت ساختمان است. اتفاقی که در سه سال قبل با عملکرد مدیریت شهری به خوبی رخ داده و آمار افزایشی صدور پروانه در سالهای ۱۴۰۱ (حدود ۹۰۰۰ فقره) و ۱۴۰۲ (حدود ۱۴۰۰۰ فقره) نشان از خروج این صنعت از رکود کامل است.
سخنگوی شهرداری تهران درباره ی آخرین وضعیت پروژه های قرارگاه مسکن نیز بیان داشت: ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شروع شده و در مراحل مختلف (از گودبرداری، اجرای فونداسیون، ساخت اسکلت و یا نازک کاری) قرار دارد. ۸۵ هزار واحد از این مقدار نیز بعد از طی مقدمات قانونی، پروانه قطعی ساختمانی دریافت نمودند. باقی واحدهای کارسازی شده نیز در پروسه صدور مجوز قرار دارند. محل پروژه های قرارگاه مسکن مشخص است محمدخانی درباره ی ادعای برخی درباره ی نامعلوم بودن آدرس پروژه های قرارگاه مسکن نیز، اشاره کرد: به نظر نمی رسد این ادعا نسبت چندانی با واقعیت داشته باشد. چونکه هر فردی که کمترین آشنایی را با فرایندهای شهرسازی داشته باشد، می داند تمام مشخصات ساختمان هایی که جواز شدند، شامل مختصات دقیق زمین، بر و کف، خاصیت های طرح تفصیلی، مشخصات مالک، تصاویر هوایی و اطلاعات بسیار دیگر آنها در سامانه شهرسازی ثبت و شفاف است. وی با اشاره به برگزاری تور بازدید اصحاب رسانه از بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی این قرارگاه در ایام گذشته، اشاره کرد: البته از نمایندگان محترم شورا خاصه عزیزانی که درباره ی نام و نشان این پروژه ها ابهام دارند نیز دعوت به عمل آمده است تا بصورت میدانی، ضمن بازدید از روند هر پروژه در جریان همه جزییات قرار گیرند. قیمت هر مترمربع آپارتمان در پایتخت از ۸۵ میلیون تومان نیز عبور کرد سخنگوی شهرداری تهران با تکیه بر آنکه امروز خانه دار شدن در تهران برای خیلی از زوج های جوان به آرزوی محال بدل شده است، اظهار داشت: حالا برمبنای داده های بانک مرکزی، قیمت هر مترمربع آپارتمان در پایتخت از ۸۵ میلیون تومان نیز عبور کرده است. حتما شهرداری تهران در کنار شورای شهر وظیفه دارند هر کاری را برای تسهیل ساخت وساز و دسترسی جوان ترها به مساکن استطاعت پذیر انجام دهند. محمدخانی اظهار امیدواری کرد با تکمیل پروژه های قرارگاه مسکن و همراهی اعضاء محترم شورا، اقدامی هرچند کوچک در امتداد رونق بخشی به صنعت ساختمان در پایتخت برداشته شود.


منبع:

1403/06/28
11:15:33
5.0 / 5
29
تگهای خبر: بازار , ساخت , شهردار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
دوستان مسیرساز
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی