به مسیرساز اعلام شد
خستگی، علت تصادف اتوبوس های زوار کربلا
به گزارش مسیرساز، مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: دلیل اصلی تصادفات اتوبوس های داخلی حامل زوار کربلا، خستگی و خواب آلودگی رانندگان و در اتوبوس های خارجی، نقص فنی اتوبوس بوده است.
به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، در ایام اخیر خبرهایی درباب سوانح اتوبوسی زوار کربلا در کشور انتشار یافته است که متاسفانه در برخی از این سوانح عده ای از زوار فوت و عده ای دیگر نیز مصدوم و روانه مراکز درمانی شده اند.
بنا بر گفته مسئولان مربوطه، تعدادی از این حوادث ناشی از نقص فنی اتوبوس های حامل زوار و برخی نیز مربوط به خستگی و خوب آلودگی رانندگان است.
مدیر دفتر ترانزیت بین المللی سازمان راهداری مدتی پیش به ایسنا گفته بود که کنترل سلامت فنی اتوبوس های خارجی که وارد کشور می شوند بر عهده شرکت اعزام کننده از مبدا است و ارتباطی به سازمان راهداری ندارد و سازمان راهداری کشور طبق قانون فقط پروانه تردد برای این اتوبوس ها صادر می کند تا مسیر مجاز تردد مشخص شود.
فرهاد مهریاری - مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای - نیز در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به چرایی این حوادث با اعلان اینکه امسال سانحه اتوبوسی زوار کربلا کمتر از سال قبل بوده است، اظهار داشت: سوانح اخیری که برای اتوبوس خارجی در کشور ما رخ داده است به سبب نقص فنی این وسایل نقلیه بوده که باید توسط شرکت اعزام کننده قبل از شروع سفر سلامت اتوبوس ها بررسی می شد.
حوادث اتوبوسی ما به سبب خواب آلودگی رانندگان بود؛ نه نقص فنی
وی اضافه کرد: درباب اتوبوس های ایرانی نیز بیشتر حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده ها بود و ارتباطی به نقص فنی اتوبوس ندارد.
مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد: ساعت کاری و ساعت استراحت رانندگان مشخص است و شرکت های حمل و نقلی باید مدیریت لازم برای بر استراحت کافی رانندگان داشته باشند که متاسفانه تعدادی از آنها دراین زمینه کوتاهی می کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: سازمان راهداری نیز در ترمینال ها و پایانه ها مکان هایی برای استراحت تعبیه کرده است و رانندگان باید حتما پس از چندساعت رانندگی استراحت کنند.
مهریاری در ادامه اظهار داشت: ناوگان اتوبوسی ما نقص فنی ندارد و کنترل های لازم در این بخش به انجام می رسد. همین طور مدیران فنی شرکتها نیز مجهز به سامانه ای شده اند که پیش از حرکت وسایل نقلیه کنترل های لازم را انجام دهند.
مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در آخر اظهار داشت: راننده خسته و خواب آلود در برخورد با خطرات احتمالی در رانندگی نمی تواند عکس العمل بموقع از خود نشان دهد و گرفتار حادثه یا تصادف گاها جبران ناپذیری می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب