مسیرساز

راه اندازی قطار کانتینری دو سر بار ایران - چین

راه اندازی قطار کانتینری دو سر بار ایران - چین

مسیرساز: قطار کانتینری دو سر بار ایران - چین همزمان با بهره برداری از فاز اول کریدور ریلی چین - اروپا به حرکت در آمد.



به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، قطار کانتینری دو سر بار ایران-چین امروز یکشنبه (۳۱ تیرماه) هم زمان با بهره برداری از فاز اول کریدور ریلی چین-اروپا در محل بندر خشک ریلی آپرین به حرکت در آمد.

سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، معاون سفیر چین، سفیر قزاقستان و کاردار ترکمنستان در این مراسم حضور داشتند.

مدیرعامل راه آهن در حاشیه این مراسم اظهار داشت: قطار کانتینری دو سر بار ایران-چین با عبور از کشورهای ترکمنستان و قزاقستان به سمت چین و از چین به سمت ایران حرکت خواهدنمود.

وی اضافه کرد: قطار باری مواد معدنی امروز از بندر خشک تهران به سمت چین حرکت خواهدنمود و حدود ۱۰ روز قبل نیز قطار حامل قطعات خودرو از چین حرکت کرده است. این قطار می تواند زیرساختی مهم برای افزایش تبادلات ایران و چین باشد و ایران را به دروازه ای امن برای حرکت چین به سمت اروپا و بالعکس تبدیل کند.

صالحی اظهار داشت: کشورهای دوست و برادر ترکمنستان و قزاقستان جهت راه اندازی این قطار همکاریهای خوبی داشتند که این اقدامات در پی کوشش های رییس جمهور شهید برای بسط همکاری با کشورهای دیگر و توسعه دیپلماسی انجام شده است.

وی اضافه کرد: امروز همین طور راه اندازی فاز اول کریدور ریلی چین-ایران-اروپا صورت خواهد گرفت.

صالحی افزود: در دولت سیزدهم تلاش بر توسعه دیپلماسی حمل و نقل ریلی بوده است و امیدواریم بتوانیم این کریدور را در آینده نزدیک بطور کامل راه اندازی نماییم.

مدیرعامل راه آهن افزود: کریدور ریلی چین-ایران-اروپا هم از امنیت بالا برخوردارست و هم زمان کمتری نسبت به حمل و نقل دریایی خواهد داشت. علاوه بر این استفاده از کریدور ریلی چین-ایران-اروپا هزینه کمتری نیز برای صاحبان بار خواهد داشت.




1403/05/01
13:43:56
5.0 / 5
307
تگهای خبر: حمل و نقل , راه آهن , راه اندازی , راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی