مسیرساز
مدیرعامل راه آهن اعلام كرد

ابراز امیدواری نسبت به رکورد ترانزیت ریلی با عبور از ۲ میلیون تن امسال

ابراز امیدواری نسبت به رکورد ترانزیت ریلی با عبور از ۲ میلیون تن امسال

به گزارش مسیرساز، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این دولت رکورد ترانزیت ریلی شکسته شد و امیدواریم امسال با عبور از 2 میلیون تن ترانزیت باردیگر رکورد شکسته شود.



به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، سید میعاد صالحی در مراسم افتتاح، بهره برداری و ورود ۵۵۸ دستگاه ناوگان تولید داخل نو و بازسازی شده به شبکه ریلی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه ریلی اظهار داشت: وقتی دولت سیزدهم را تحویل گرفتیم در این بخش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان انباشت بدهی در تعمیرات و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی ارزی و همین طور حدود ۷۰ همت انباشت عدم بهسازی و تعمیرات در عرصه خط وجود داشت.

وی اضافه کرد: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم میزان بهسازی و بازسازی سالانه ۲۰تا ۳۰کیلومتر بود این در حالیست که در این دولت بهسازی بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد: با پیگیری های شهید رئیسی در عرصه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی ریلی در ۳۳ ماهه دولت سیزدهم جهش حمل و نقل ریلی بین المللی را داشتیم؛ بطوریکه در صادرات، واردات و ترانزیت رشد ۳۴ درصدی نسبت به دولت قبل مشاهده می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در این دولت رکورد ترانزیت ریلی شکسته شد و امیدواریم امسال با عبور از ۲ میلیون تن ترانزیت باردیگر رکورد شکسته شود.

صالحی همین طور اضافه کرد: در امتداد اتصال نهضت بنگاه های بزرگ به شبکه پهناور ریلی، ۳بنگاه فولاد ارفع، گندله سازی بهاباد و سایپا سیتروئن را به شبکه ریلی متصل کردیم که نهاده های مورد نیاز این بنگاه ها ارسال شده و محصولاتشان نیز از این طریق به فروش برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با بهره برداری از باقی مانده خط دوم اهواز _اندیمشک به طول ۴۰ کیلومتر به ارزش روز ۳ هزار میلیارد تومان، مجموع خطوط راه اندازی شده توسط دولت سیزدهم به ۸۵۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی همین طور به ترانزیت کود پتاس و زغال سنگ از روسیه اشاره نمود و اظهار داشت: برای نخستین بار در تاریخ ریلی ایران سال قبل کودپتاس به طور کاملا ریلی از روسیه از مسیر ایران به بندرعباس حمل شد و از بندرعباس نیز تا هند با کشتی جابه جا شد. همین طور برای نخستین بار محصول راهبردی زغال سنگ از مسیر تمام ریلی مبدا روسیه با گذر از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان و بعد ایران از مسیر ریلی به هند رسید. همین طور تفاهماتی نیز درباب تعرفه واحد نیز میان کشورها انجام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به کاهش مستمر سوانح ریلی با نصب دوربین نیز اشاره نمود و اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۳۸ سانحه در این بخش ثبت شده که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۱۸۴ سانحه رسیده است. یعنی از هفته ای بیش از ۴.۵سانحه به هفته ای ۳.۵سانحه رسیدیم و کاهش ۲۲ درصدی در این بخش داشتیم.

به گفته این مقام مسئول سعی کردیم در طول این مدت خیلی از تقاطع هم سطح را با راه اندازی پل یا زیرگذر غیر هم سطح نماییم و در این جهت ۵۷ تقاطع هم سطح اصلاح گردید و رشد۲۲۵ درصدی در این بخش داشتیم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: حدود ۹۰۰۰ واگن در شبکه وجود داشت که فاقد ترمز بودند و روال نادرستی بود. از آنجا که ایمنی برای ما شرط اول بود در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ توانستیم این حدود ۹۰۰۰ واگن بدون ترمز را صفر نماییم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به ۱۰ میلیارد دلار تهاتر نفتی برای نوسازی ناوگان ریلی و ساخت خطوط راه آهن اشاره نمود و اظهار داشت: ۵ میلیارد دلار از استجازه نفتی برای ۴ خط راه آهن جهت تجهیز و نوسازی در نظر گرفته شده است که انقلابی در عرصه تامین منابع مالی برای شبکه ریلی بود.




1403/04/08
14:06:13
5.0 / 5
223
تگهای خبر: بازسازی , تولید , حمل و نقل , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
دوستان مسیرساز
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی