مسیرساز
مدیرعامل راه آهن خبر داد

جابه جایی زوار اربعین با ریل باس از خرمشهر به شلمچه

جابه جایی زوار اربعین با ریل باس از خرمشهر به شلمچه

به گزارش مسیرساز، مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: برای سفرهای اربعین امسال سوزن بندی جدید از خرمشهر به شلمچه قرار دادیم و ریل باس ما زوار را به مرز حمل می کند.


به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، سیدمیعاد صالحی در نشست خبری سفرهای اربعین که امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید، با اعلان اینکه حوزه حمل و نقل ریلی در سال قبل هم اقدامات ویژه داشت، اضافه کرد: این ایام سال قبل با افزایش سه برابری سفرهای تابستان، بنا داریم بیش از ۶۰۰ هزار نفر صندلی را در مسیرهای منتهی به شلمچه ارائه دهیم.
وی افزود: برای امسال بنا داریم حمل و نقل ریلی را مسیرهای تهران-کرمانشاه، مشهد-کرمانشاه؛ تهران-اهواز-خرمشهر، و خرمشهر شلمچه در محضر زوار داشته باشیم؛ همین طور سال قبل مسیر مستقیم خرمشهر به شلمچه وجود نداشت اما امسال به توجه به تمهیدات، قرارگاه اربعین را زودتر در راه آهن تشکیل دادیم که ماحصل آن سوزن بندی جدید از خرمشهر به شلمچه است و ریل باس ما زوار را حمل می کند.
مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: در این راه هر سیر حدود ۲۰ دقیقه زمان می برد. از خرمشهر به شلمچه هر ایرباس ۴۰۰ نفر صندلی حدود ۴۰۰ نفر نشسته دارد. با مسیر ریلی جدید، ظرفیت ۲.۵ برابر خواهد شد، چه کسانی که بصورت شخصی از مشهد یا تهران به خرمشهر می آیند و چه کسانی که در خرمشهر هستند، می توانند از ریل باس ما درهر ساعت از شبانه روز بصورت رایگان بهره گیرند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: در روزهای اربعین هیچگونه افزایش قیمت بلیت نسبت به سفرهای تابستان نخواهیم داشت و بلیت های قطار که هم اکنون با کمتر از ۴۰۰ هزار تومان عرضه می شود، با همان قیمت به زوار عرضه خواهد شد.
صالحی درباره ی دیگراقدامات راه آهن توضیح داد: کانتینرهای خالی را به نقطه صفر مرزی بردیم که عبور و مرور از شلمچه آسان تر صورت بگیرد، ایستگاه های اهواز و خرمشهر را هم توسعه دادیم که خدمت رسانی بهتری داشته باشیم. همین طور مسیر ترکیبی مشهد کرمانشاه برای کسانی که مرز خسروی را انتخاب می کنند، برای سفر به عراق برقرار است.
وی درباره ی ظرفیت ناوگان ریلی اظهار داشت: زمانی که مدیریت راه آهن را تحویل گرفتم، بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی های به جا مانده از دولت گذشته فقط در بخش تعمیرات لکوموتیو و ۳۰۰۰ میلیارد تومان انباشت تعمیرات لکوموتیو وجود داشت و خیلی از لکوموتیوهای ما خراب بودند. در سال ۱۴۰۰ در دولت جدید، باید لکوموتیوهای مسافری که در سال ۱۳۹۹ خراب بود را به شبکه ریلی اضافه می کردیم. با توجه به این مشکلات، در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ نا با ۴۳ درصد افزایش با رسیدن به عدد ۲۳ میلیون ۶۷۰ هزار نفر، رکورد حمل مسافر ریلی را در تاریخ راه آهن شکستیم.
ادامه دارد



منبع:

1402/05/17
07:36:44
5.0 / 5
345
تگهای خبر: حمل و نقل , راه آهن , راه و شهرسازی , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی