مسیرساز
یك عضو كمیسیون عمران مجلس:

وضعیت مسکن و حمل و نقل گویای ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی است

وضعیت مسکن و حمل و نقل گویای ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی است

به گزارش مسیرساز، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در 11 سال قبل که وزارت راه و شهرسازی ادغام شد نه حوزه مسکن بهبود پیدا کرده است و نه حوزه حمل و نقل کشور پیشرفتی داشته است.


اقبال شاکری در گفت و گو با ایسنا درباره ی طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی که تقدیم هیات رییسه مجلس شده است، بیان کرد: بنده با تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافق هستم، دلیل موافقت بنده نیز ربطی به دولت فعلی و وزیر فعلی ندارد. در دولت قبلی هم ما تفکیک وزارت راه و شهرسازی را دنبال می کردیم اما به دلایلی رای نیاورد. دلیل اصلی ما برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی این است که در ۱۱ سالی که این دو وزارتخانه در هم ادغام شدند نه حوزه مسکن بهبود پیدا کرده است و نه حوزه حمل و نقل کشور پیشرفت داشته است.
ایشان سپس اظهار داشت: آمار و ارقام نیز به وضوح گویای این وضعیت است. آن اهدافی که قرار بود با ادغام این دو وزارتخانه حاصل شود، محقق نشده است. برای ادغام این دو وزارتخانه نیز یک تصمیم احساسی متناسب با شرایط آن دوره گرفته شد. زمانی که یک تصمیمی به هدف خود نرسیده یعنی شکست خورده است. ما آمار و ارقام را از تمام متخصصین می توانیم بپرسیم. آیا وضع حمل و نقل نسبت به ۱۱ سال پیش خیلی بهتر شده است؟ آیا وضع مسکن بهبود یافته است؟

با تفکیک وزارت راه و شهرسازی وضعیت حوزه مسکن و حمل و نقل بهبود می یابد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد: شاید در این دولت اقداماتی در زمینه مسکن و حمل و نقل انجام شده باشد ولی میانگین ۱۱ سال قبل برآورد خوبی را نشان نمی دهد. این دلیل محکمی برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی است. از طرف دیگر زمانی که ما وظایف مختلفی بر دوش یک وزارتخانه محول می نماییم، این وزارتخانه در اجرای آن نمی تواند چندان موفق عمل کند. زمانی که یک وزیر با وظایف گوناگون مواجه می باشد باید مراجعات زیادی به دستگاه های مختلف داشته باشد، این مراجعات گوناگون نیز به صورتی نیروی دافعه ایجاد خواهدنمود.
این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اشاره کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود و هر کدام از وزارتخانه ها وظایف خودرا دنبال کنند اساسا می توانند گام موثرتری در پیشبرد اهداف خود در زمینه مسکن و حمل و نقل بردارند. با انجام این تفکیک کارآیی این وزارتخانه افزایش خواهد یافت. اساسا اگر یک وزارتخانه ۸ معاون داشته باشد می تواند هماهنگی درون سازمانی بهتری نسبت به یک وزارتخانه که ۱۶ معاون دارد، داشته باشد.
شاکری در آخر اضافه کرد: چه اشکالی دارد اگر موضوعی به نفع مردم است و مقداری هزینه نیز دارد، صورت گیرد. ما برای حذف ارز ترجیحی هزینه کردیم اما چون به نفع مردم بود اجرائی شد. بدین سبب باید بر روی طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیز کار شود. دولت و وزارت نیز شاید نظرات متفاوتی داشته باشند اما باید به خروجی کار توجه گردد.




منبع:

1401/07/07
12:15:57
5.0 / 5
364
تگهای خبر: حمل و نقل , دستگاه , راه و شهرسازی , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی